Total Pageviews

Wednesday 14 January 2015

PROJECT LOG: "Masayume Chasing" [+notes for remaster]

Going to start doing these project logs from now on as a way of keeping track of my work. 8'D;;
Also going to keep posting regularly on this blog as a way of keeping track of not only my projects, but my mini daily journeys as well~ (stuff that I can't post on my Facebook or Twitter).
---
今日から、プロジェクトログを始めます。(*ノ・ω・) 
毎日もポストをします、プロジェクトの手法を忘れないで、日常の冒険を忘れないで~ (フェイスブックとついたに書けないのこと。)

Also, it's a good way to practice my Japanese... 8'D;;
---
そして、日本語を練習してのこともいいですよね。。。
日本語を良く話されるみなさん、私の日本語の違いものを頼みます。(*ノ・ω・)




The illustration used for the upload! Available as prints on my Storenvy and Gumroad~
今週の動画のイラストです!プリントバージョンはStorenvyGumroadであります。

This week's upload was... extremely difficult. D': (Or would it be last week's upload now?)
Not only did I choose to do a pop song (not after having done one where I mixed on my own since "Monster Without a Name"), but of all the songs, I had to chose a BoA song... BOA... THE GODDESS OF ASIAN POP MUSIC. WHAT WAS I THINKING?!
---
今週の動画は。。。とても難しいんでした。(えっと。。今、「先週」になるかもしれない。。。)
ポップソングを歌ってみて、BoAのポップソングでした!私。。。なぜ?!アジアポップの女神様。。。 いったい何を考えてたの?!OTL
そして、ポップソングをミックスのことは本当にお久しぶりだったよね。。。(「名前のない怪物」は2年ぐらいの前でしたよね。)



There were a total of 9 tracks, with 5 effects/VSTs per track, as well as 9 effects/VSTs in the Master bus, which brings in a grand total of 14 effects/VSTs, and I'm still severely lacking. ("Monster Without a Name" had 13 tracks with 8 effects/VSTs per track, plus the standard 9 effects/VSTs in the Master bus.) I guess my laptop is getting old... it can barely handle 9 tracks streaming now... OTL
---
9トラックともに1トラックに5くらいVSTがありました。そして、マスタバスに9くらいVSTがありました。全額、14くらいVSTがありました。。。そして、まだまだです。
(「名前のない怪物」が13トラックともに1トラックに8くらいVSTがあって、マスタバスに普通の9くらいVSTがありました。)
コンピュータが古くてなるよね。。。辛うじて9トラックをストリームです。OTL


This was only the beginning...
序の口でした。。。《/( ̄(エ) ̄)ゞ》

Like many of my projects recently, this track needs much remastering in order to actually be considered "complete" for me... The biggest issue was timing and tempo, which my duet partner for this song (and long-time friend), Sohlyist, had pointed out upon hearing the track after I released it on YouTube. (I had a moment of judgement lapse due to fatigue from school and personal life things that I didn't even think of sending a demo track to Sohlyist for a quality check before publishing it... which is really not like me at all... OTL)
---
私の最近の動画みたいだけ、この曲が私に「完璧」になれば、もっとリマスタのことをしないといけないんです。デュエットパートナ、Sohlyistくんがこれを私に言って、受け入れました:大きな疑問はタイミングでした。
(まちがいました。動画に作って前で、Sohlyistくんにチェックバージョンを送りませんでした。いつもしたことだったのに。。。OTL)



The issue was that when I entered the off vocal by Hereson into SONAR LE 8.5, the tempo drastically slowed the track down from what it was supposed to have been, and I was stupid to actually record on top of a mis-matched tempo off-vocal, which resulted in a whole slew of headaches later on in the mixing process. (I will actually be re-recording my vocal parts for the Soundcloud/Dance Cover release due to this problem, as well as re-timing miki's harmony parts.)
---
HeresonさんのカラオケトラックをSONARにインプットして、テンポがながいになりました。
私は、馬鹿みたいで、このOff-tempoのカラオケトラックの上で歌を取りました。
これから後で、大変のことたくさん来ました。
(Soundcloudと「踊ってみた」の動画をリリースして、新しい歌をとります。そして、SF-A2mikiちゃんのハモニーパートをリタイミングをします。)




To those who have listened to the cover so far, thank you so much for your support!
I hope to release an even better version of this track soon.
In the meantime, please look forward to my English dub of LiSA's "No More Time Machine", coming up this Friday!
---
ここまで、「Masayume Chasing」カバーを見て、聞いてのみなさん、本当にありがとうございます!
もっと上手なバージョンをリリースのことを望むんです。
其れまで、今週の金曜日で、LiSA様の「No More Time Machine」を英語に歌ってみるカバーを待ち設けてください!






*ageha

No comments:

Post a Comment